.

Union Of Sound – All You Need Is Love
Ja, det är sant. Allt vi behöver är kärlek. Men det behöver ju inte vara ett förhållande, kärlek handlar ju också om kärlek med sina medmänniskor. Att man älskar sina kompisar och älskar sin familj.
Det är jätteviktigt att ha en vän, någon som ställer upp vad det än gäller. Någon som finns där att prata med, någon som man i princip kan berätta allt för. Ja, dela sitt liv med. Någon som blir en del av ditt hjärta. Som du älskar för den som den är. För ibland så räcker inte familjen till helt, och då ska man ha en vän som man kan vända sig till. Och sådana vet jag att mina närmaste vänner är. Men det finns ju även folk som inte är värda ens ett ögonkast. De som sviker gång på gång är inte värda din vänskap, ge den i stället till någon som förtjänar den. Någon värdefull. Som sagt: " vänner är som stjänor, det är inte alltid man ser dem, men man vet att de alltid finns där."
Men familjen spelar en stor roll i livet. Det är dom som kommer följa dig igenom en stor del av ditt liv. Det är dom som tar hand om dig och det är dom som skyddar dig. Ja, det är dom som alltid ställer upp. Eller ja, så är det i mitt fall i alla fall. Min familj finns alltid där om det har hänt något, och jag vet att dom alltid backar upp mig om det är något som hotar lite längre fram på min kurviga väg genom livet. Är det något jag verkligen behöver, då vet jag att dom för det mesta alltid försöker göra vad dem kan för att jag ska kunna få det. Visst vi har våra bråk, stora som små. Men vad vore en familj utan bråk? Den familj som inte bråkar skulle inte va perfekt i alla fall. För det finns inget sådant som en perfekt familj. I en familj så måste det finnas lite konflikter ibland, för annars skulle livet bli väldigt grått, eller hur? Ja, tillbaka till saken. Min familj ställer alltid upp i vått och torrt. Och om vi bråkar så vet vi alltid att det inte spelar någon roll, bara vi har morgondagen tillsammans med varandra. Och det bästa med min familj är nog att vi är så lika men ändå så himla olika. 

Jag älskar er för det!

Kommentarer
Postat av: martin persson

är det du som har skrivit det ?? För du är du bra på att skriva texter :`) och du behöver en a-traktor och en stor kram :)

2010-10-06 @ 20:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0